mandag 21. desember 2015

Livet om bord i båt


Ja, hvordan er det? For en rastløs person som meg? Som i tillegg har hatt eksepsjonelt mye å gjøre det siste året?

Jeg må si det er overraskende hvor raskt man faller inn i en behagelig rytme der hjertets slag blir sløvet ned.

Tror jeg kan si at jeg har funnet det berømte nået! Ombord i båt finnet man det….nuet….nøkkelen til øyeblikkets lykke. 

 
Jeg vet ikke hva som gjør det. Kanskje er det fordi man vugges fram og tilbake på havets bølger? Som da man skvulpet rundt inne i mors mage og var uvitende om verden rundt. Eller kan det være fordi man er lukket inne i en båt, skjermet for omverdenen? Man er bokstavelig talt i sin egen, lille verden. En boble i stål som flyter på havet. Det krever en liten innsats å komme i land til den store verden.

Okei, så jeg har funnet det berømte nået. Hva med det å leve så tett på fremmede mennesker ombord? Jeg kjente ingen av mannskapet før jeg mønstret på seilbåten. Hadde kun møtt kapteinen Svei Olaf én gang på forhånd. Må si at det går veldig bra, nesten bedre enn ventet. Supre folk som er ombord, og alle virker easy going. Men de fleste eventyrere er vel kanskje slik...?

Is there any adventure more exciting than meeting new people and finding out what lives within them?   - Sonja Henie



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar